Spread the love

İLK SÜRÜŞ: YENİ VOLVO S60

Volvo için mühim bir model. Uzun zamandır beklenen bir model aynı zamanda. Bu bekleme Türkiye için tabii ki. Artık burada…

ABD krizi onun gecikmesinin en büyük nedeni. Çin’den getirmek de o kadar basit değil. Bunun için Volvo Car Türkiye’nin ciddi emeği var. Yeni S60 geç geldi ama iddialı geldi. Pandemi sebebiyle yapılan dijital lansmanların sonunda markalar yavaş yavaş normalleşmeye geçti. Alınan ciddi önlemler ile lansmanlar başladı. İstanbul’da Yeni S60’lar ile buluştuk ve bir haftalık bir sürüş için teslim aldık. Volvo modellerinin özeti benim için şu; Sade ama lüks, güvenli, teknolojik. Bu tanımlarıma Yeni S60 ile gücü de katıyorum. B5 AWD 2.0 benzinli mild-hybrid motoru 250 HP güç üretiyor. 350 Nm torka sahip modelin 0-100 km hızlanması ise 6.6 saniye. Maksimum hızı ise 180 km/s. Tabii bu sadece S60 özelinde değil. Bildiğiniz gibi Volvo modelleri artık 180 km/s hızı geçmiyor, dolayısıyla siz de geçemiyorsunuz. Bu konu çok tartışılsa da ben de kararsız kalanlardanım. Ama mevzu “güvenlik” meselesine başka bir bakış açısı getirmek ise biraz ikna oluyorum. Bu ayrı bir konu ben Yeni S60’a döneyim. SPA platformu üzerinde hayat bulan model diğer 60 ve 90 modelleri ile kardeşliğini platformda da sürdürüyor. Güvenlik ve teknoloji konusunda tüm imkanlar seferber edilmiş. Ses izolasyonu oldukça başarılı. İç mekandayken dış dünya ile irtibat önemli ölçüde kesilmiş. Motorun gücünü hissetmek için gaza dokunmanız kafi. İvmelenmesi oldukça iyi. Yakıt tüketimi konusunda biraz fedakar olmanız gerekiyor. İstanbul trafiğinde ortalamam 9,1 lt/100 km oldu. Trafik ve bunun yüzünden dur-kalk sürüşüm bu değerin en büyük katkısı. Yeni S60’ın lansman fiyatı 677 bin TL. Siz bu yazıyı okurken bu fiyat havada bulut olur mu? Bence olur.

Keskin bakışlar
Ön bölüm güçlü ve kararlı duruyor. Bombeli motor kaputu geniş ızgara ve üzerindeki kocaman Volvo logosu, LED farlar. Aslına bakarsanız bildiğimiz Volvo çizgilerinin günümüze uyarlanmış halini görüyoruz. Her zaman bir tarzı vardı ve bu tarz sürdürülmüş görünüyor. İç mekanda da durum aynı. Orta konsolda bulunan dokunmatik ekran, kaliteli malzeme. Vites topuzu el yapımı ve kristal. Premium kelimesinin ele gelen hali. Fakat bu kristal vites topuzu değişkenlik gösteren hava sıcaklıklarında nemleniyor. Kapı içine bir bez koymayı unutmayın!
Dokunmatik ekran çalışma prensibi diğer modellerdeki gibi. Araçla ilgili her bilgiye ulaşabiliyorsunuz. Kullanımı kolay. Ama her şey için o ekrana dokunmak beni bazen zorluyor. Teknolojik ama basit değil. Klima mesela! Bu durum artık günümüzdeki tüm modellerde böyle. Yolda giderken klimayı açmak için o ekrana bakmak zorundasınız. Isıtmalı direksiyon simidi ve koltuklar konfora katkı veren detaylar. Özellikle soğuk havaların hakim olduğu şu günlerde.
1431 mm yüksekliği ve 1850 mm genişliği ile heybetli bir yapısı var. 2872 mm dingil mesafesi de iç mekandaki c ve ömertliğini sergiliyor. Panoramik açılır cam tavan, anahtarsız giriş temassız açılır bagaj kapağı, deri döşemeler (gerçek deri), elektrikli ve hafızalı koltuklar, 18 inçlik alaşımlı jantlar, adaptif ve viraj fonksiyonlu LED farlar, ısıtmalı direksiyon ve ön koltuklar, park kolaylığı sağlayan 360 derece kamera, kablosuz şarj, otomatik kararan iç ve dış aynalar, Orrefors kristal vites topuzu aklımda kalan özelliklerden en dikkat çekenleri.

Lansmanda Volvo Car Turkey’in pandemiye rağmen artan grafiği dikkat çekti. Yüzde 1,35 oranıyla tüm zamanların en yüksek pazar payı elde edilmiş. Volvo Car Turkey pazarlaama ve PR Direktörü Kubilay Polat S60 lansmanında, 2020 değerlendirmesini ve 2021 beklentilerini de paylaştı. Türkiye otomobil pazarındaki pazar payını yüzde 1,35’e arttıran Volvo Car Turkey, pandeminin zorlu şartlarının yaşandığı 2020 yılında 8 bin 200 adetle yüzde 97 oranında büyüme gösterdi.

Ürettiği otomobillerin kalitesiyle, insanların güvenliğini en üst noktada sağlayan, aynı zamanda dünya kaynaklarını düşünerek çevre bilinçli bir yaklaşım sergileyen markanın 2020 satışları içinde Volvo XC90, XC60 ve XC40 lokomotif modeller oldu. SUV ailesinin en büyüğü XC90 yüzde 52,9 pazar payı ile kendi segmentinde zirvedeki yerini korudu. XC60 ise yüzde 43,7 pazar payı ile markanın segment lideri bir başka modeli oldu. Farklı tarzı ve tasarım anlayışı ile Volvo ailesinin en genç üyesi XC40 da yüzde 40,7 Pazar payıyla segment birincisi oldu. Pazar payını yüzde 59,7 arttıran V60 Cross Country ile yüzde 141 artan satış hacimli V90 Cross Country ve S90 modelleri de seneyi tamamladı.

2021 yılında çevre konusundaki duyarlı yaklaşımları doğrultusunda hedefledikleri başarıyı sürdürmeyi planladıklarını anlatan Volvo Car Turkey Pazarlama ve PR Direktörü Kubilay Polat “2020 tüm dünya için zorlu bir süreçti fakat Türkiye otomobil sektörü bu zorlu süreci yılın ikinci yarısında artan bir hacimle tamamladı. Pazardaki bu büyüme umut verici. 2021 yılında geçen seneye paralel 625 bin otomobil satılacağını tahmin ediyoruz ve pazar payımızı yüzde 1,4 civarında ön görüyoruz; 55 bin adetlik bir premium segment satışları içinde ise bu yıla paralel yüzde 16’lık bir pazar payı hedefliyoruz.” dedi.

Did you like this? Share it:

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Instagram did not return a 200.

Bizi Takip Edin.