Spread the love

Otomobilde tasarım önemli. Farklı görünmek, farkındalığı artıran bir durum. Yeni Chevrolet Aveo, bu farkındalığı ‘güvenlik’ konusundaki hassasiyeti ile pekiştiriyor…

Tasarım her şey midir? Bazen evet, bazen hayır! Son zamanlarda tasarımdan çok, ekonomik otomobiller tercih ediliyor. Fiyatı, yakıt tüketimi gibi ayrıntılar, tasarımın önüne geçti gibi… Ne olursa olsun, tasarımdan vazgeçmeyeceğimiz kesin. Yani bir otomobil az yakıyor diye alınır mı? Göreceli bir durum… Tabii ki hem az yakan hem de göze hitap eden birçok marka ve model mevcut. İşte bu marka ve modellerden biri de Chevrolet Aveo! Fabrika verilerine göre iddialı yakıt değerleri var; ama biz gösterge tablosunda ne gördük! Yakıta geçmeden önce biraz tasarımına bakalım.

Tamamen yenilenmiş!

Yeni Aveo ile eskisi arasında ciddi farklar var. Neyse eskisini bir kenara bırakalım, bizim işimiz yenisiyle. Ön bölümden bakıldığı zaman çok farklı bir yüz hâkim. Özellikle kaputtaki üç boyutlu çıkıntılar ve parlak krom halkalı ikili ön farlar, Aveo’nun bakışlarını oluşturuyor. Plakanın hemen üzerine konumlandırılan logo, farklı olmuş. İkili ön farlara atıfta bulunan sis farları, çıkıntılı yapısı ile ön bölümdeki bütünlüğü tamamlıyor. Sportif göründüğü kesin! Yan bölüme baktığımız zaman çamurlukların üzerinden başlayan kabartma çizgi, kapı kollarının üzerinden arka stoplara kadar uzanıyor. Aveo’ya derinlik katan bu çizgiyi ön kapının başlangıcından itibaren arkaya kapıya doğru eğimli çizgi takip ediyor. Arka bölüm ön bölüme göre daha farklı bir imaj çiziyor. Ön bölümün aksine daha nazik bir tasarım mevcut. Ön bölümde, agresif bir görüntü hâkimken arka bölümde daha sakin bir tasarım seçilmiş. Arka stoplarda da çift far kullanılmış. İç mekana geçince alışılmışın dışında tasarım mevcut. Özellikle gösterge paneli klasik çizgilerden sıyrılmış halde. Direksiyon arkasında bildiğimiz gösterge panelinin yerini, büyük bir devir saati ve ona eşlik eden dikdörtgen bir ekran almış. Aveo’nun içerisinde çok fazla ayrıntı var. İlk bakışta biraz gözü yorabiliyor. Stabil giden bir parça yok. Yani torpido, orta konsol oldukça hareketli. İkea’nın mobilyalarını hatırlattı bana. Sanki her bir bölümü söküp kaldırabilirmişim gibi geldi. Göze hoş geliyor. Özellikle saklama gözleri çok iş görüyor.

Ortalama bir yakıt tüketimine sahip

Test konuğumuz Yeni Aveo LTZ 1.4 MT’nin ürettiği güç 100 HP ve maksimum torku 130 Nm. Benzinli motora 5 ileri manuel şanzıman eşlik ediyor. Vites geçişlerinde biraz sarsıntı olduğunu söylemem gerekiyor. Performans konusunda düşük devirlerde isteksiz gibi görünse de bir süre sonra kendini toparlıyor. 177 km/s maksimum hıza ulaşabilen Aveo’nun, 0-100 km hızlanması ise 12,2 saniye. Fabrika verilerine göre, ortalama yakıt tüketimi 5.9 lt/100 km. Benzinli bir otomobil için oldukça iyi bir değer. Testimiz esnasında bu değeri yakalama şansına erişemedik. İstanbul’un sıkışık trafiğinde yani şehir içinde en iyi değerimiz 8,9 lt/100 km oldu. Fabrika verilerine göre şehir içi 7,7 lt/100 km olarak sunuluyor. Stabil bir hızda bu değeri yakalamak mümkün olabilir; ama İstanbul trafiğinde gerçekten zor.

Maksimum güvenlik

Yeni Aveo’da en dikkat çeken, güvenlik konusundaki hassasiyet. Birçok güvenlik özelliklerini standart olarak sunan bir model. Üstün güvenlik standartları ile Euro NCAP güvenlik testinden rekor puanla en yüksek değerlendirme olan 5 yıldızı alan Yeni Chevrolet Aveo’nun tüm modellerinde: 8 hava yastığı (sürücü, yolcu, yan ve perde hava yastıkları), Elektronik Stabilite Kontrol Programı (ESC), Yokuşta Kalkış Desteği, ABS + EBD Destekli Fren Sistemi, Elektronik Çekiş Kontrolü (TC), Hız Sabitleme Özelliği (Cruise Control), ISOFIX çocuk koltuğu bağlantı sistemleri, ve yolunuzu aydınlatması için belirlenen bir süre boyunca açık kalabilen follow-me-home (eve kadar takip et) far sistemi standart olarak sunuluyor. Gerçekten sadece güvenlik konusundaki bu sundukları sayesinde tercih edilebilir! Yeni Aveo LTZ 1.4 MT’nin fiyatı ise 36.377 TL. Bu modelin 5 ileri manuel şanzımanına ait fiyatı. Eğer 6 ileri otomatik şanzımaı tercih ederseniz 39.577 TL’yi gözden çıkarmanız gerekiyor.

 

Did you like this? Share it:

  1. Chevrolet dünya firması ama iş Türkiye’ye gelince ucuz üreteyim pahalı satayım anlayışından vaz geçmeli vites geçişleri vuruntulu bazı yerlerinden ses gelen ucuz dayhatsu arabaları üzerinde rütuş yapmayla bu paraları bu arabalar hak etmez.

  2. yukardaki yoruma cevaben şunu belirtmek isterim ki ön yargıyla ya da test araçlarındaki aksaklıklarla genelleme yanlış olur. 4 aydır 1.4 LT manuel sedan sahibiyim ve şuana kadar ne vites geçişlerinde vuruntu ne de bir başka yerde döküntü yşadım. sadece ses izalasyonu yetersiz onun harcinde 8 hava yastığı ful donanım hangi araçta 30 bin liraya veriliyor?

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Instagram has returned invalid data.

Bizi Takip Edin.