Spread the love
TEST: SEAT LEON 1.5 eTSI 150 HP ACT DSG  // YAZI: VOLKAN HASKÖY

İlk versiyonu 1998’de piyasaya sürüldüğü günden bu yana oldukça sevilen bir otomobil haline geldi. Bugüne kadar 2,2 milyon adetten fazla satış rakamına ulaşarak İspanyol markanın amiral gemisi pozisyonunda olan Seat Leon, en yeni ve en güncel haliyle test konuğumuz oldu.

Günümüzde üretilen otomobiller bir şekilde birbirini andırırken, Seat Leon; ön tasarımında tamamen yenilenen ızgara ve ön aydınlatma grubu ile dikkat çekiyor. Farlar bir önceki jenerasyona göre daha geride konumlandırılmış. Ön farlarda kullanılan LED teknolojisi, en karanlık yolu bile sürücüye görünür hale getirerek görüş mesafesini iyileştiriyor.

Seat Leon’un arkasında ise bagaj boyunca uçtan uca uzanan “Infinite LED” arka farlar, sportif bagaj yapısı ile aracın dinamik kimliğini vurguluyor. LED aydınlatmalar ve arka spoiler ise hareketli çizgiler oluşturuyor. Yan ayna altlarında yanan karşılama ışığı da yere “Hola!” (Merhaba) kelimesini yansıtarak Leon severleri sıcak bir şekilde karşılıyor.

Fonksiyonellik ve minimalizm bir arada

Otomobilin içine göz attığınızda ise sürücü ve yolcu odaklı tasarımda fonksiyonellik ve minimalizm hemen dikkat çekiyor. 10,25 inç boyutundaki dijital gösterge paneli, onu çevreleyen ve ön kapılar üzerinden devam eden dekoratif kaplamalar yardımıyla hafiflik ve “süzülme” hissi veriyor. 10 inç dokunmatik ekranlı bilgi-eğlence sistemi fiziksel düğme sayısının azaltılmasını sağlamış. Selefi ve VW Golf’den ayıran detaylar burada kendini gösterirken, klima kontrolü gibi bir çok fonksiyon dokunmatik ekrana aktarılmış durumda. Açıkçası analog severler bu kısımda ne yazık ki mutsuz olacakları açık ve net. Diğer bir detay ise, kabin içerisinde ön gövdeyi domine ederek yarım ay formunda konumlandırılan ambiyans aydınlatması. Bildiğimiz ambiyans aydınlatmalarından ayıran en büyük detay ise, kör nokta uyarı sisteminin aydınlatmalarının da bu senaryoya göre renk değiştiriyor olması (Kör noktada bulunan otomobile fazla yaklaşıldığında, LED aydınlatmanın sarı forma dönerek yanıp sönmesi gibi). Standart olarak sunulmayacak olsa da, kabin içerisindeki atmosfere katkısı elbette büyük olacaktır. Diğer göze çarpan detay ise, vites kontrol ünitesi! Eski körük formunu bırakan model, artık Porsche’de görmeye alışık olduğumuz ufak bir vites topuzuna sahip.

Yeni Seat Leon ile kilometreleri kat etmeye başladığınızda ise opsiyon olarak alınan 18 inç jantların güzel duruşunun yanı sıra bozuk yollarda ve şehir içerisinde sizi biraz yorduğunu fark ediyorsunuz. FR donanım paketi ile alınan 17 inç ebadındaki jantlar, aradığınız konfor seviyesini yakalamanızı sağlayacaktır. Konfor demişken izolasyona değinecek olursak rüzgar ve motor gürültüsünün oldukça iyi olduğunu söylememiz gerek. Ancak yol sesi konusunda limitte.

Yarı hibrit sistem ile yakıt tasarrufu

Volkswagen Grubu’ndan aşina olduğumuz 48 Volt’luk yarı hibrit sistem ile 1.5 litrelik güç ünitesinin birleşmesi sonucu alışık olduğumuz 150 beygir güç, 250 Nm’lik tork verileri elde edilse de, bu teknoloji direkt olarak yakıt tüketimine etki ediyor. Test süresince ortalama yakıt tüketimi 6,5 lt / 100 km seviyesinde deneyimledik. Yarı hibrit sistemsiz bu sistemin 2 litre daha fazla yaktığını söyleyebiliriz.

Her iki motorda da yarı hibrit seçeneği

1.0 litrelik ve 1.5 litrelik iki adet motor seçeneği bulunan Seat Leon, bu seçimler içerisinde de ayrıca yarı hibrit olarak almak mümkün. Yarı hibrit teknolojisini kullanmak isteyenler için rakipleri arasında çok rekabetçi olduğunu söylemek gerek. Özellikle büyük kuzeni Golf’ün yarı hibrit sistem ile fiyatının çok yüksek olduğu noktada gözler Leon’a dönebilir. 375.000 TL’lik fiyatı ile Seat Leon 1.5 eTSI, ülkemizdeki bir çok otomobilin aksine parasını hak ediyor.

Did you like this? Share it:

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Instagram did not return a 200.

Bizi Takip Edin.