Spread the love

Sızdırılan bir sürü görüntü ve görselden sonra BMW, ürün yelpazesinin en lüks ve büyük otomobili olan 7 Serisi’nin yenilenmiş halini resmi olarak tanıttı. Yeni otomobilin ön ve arka tasarımı üreticinin son modellerinden alınan tasarım detaylarına sahip.

Tasarımdan bahsedeceksek, yeni 7’nin burnunda bulunan böbreklere değinmeden olmaz. BMW otomobillerinin imzası olan böbrekler, 7 Serisi’nde bugüne kadarki en büyük halleriyle karşımızda. İnternet ortamında biraz tartışmalara yol açan (hatta kimi zaman alay konusu bile olabilen) yeni böbrekler, bir önceki modelinkilerden yüzde 40 daha büyükler.

Otomobilin burnu da eski modelden 50 mm daha yüksek ve bu sayede yeni 7 çok daha görkemli bir duruşa kavuşuyor. Dev böbreklerin iki yanında bulunan farlar da yeniden tasarlanarak ince bir hale kavuşturulmuşlar. Arka taraftaki kromajlar kalınlaştırılmış, LED stoplar 35 mm kadar inceltilmiş ve iki stop lambası ince bir şeritle birbirine bağlanmış.

Güncellenen 7, her zaman olduğu gibi kısa ve uzun şasili versiyonlara sahip olacak. Uzun şasili model kısaya kıyasla aks aralığına 14 santimetre ekliyor ve bu sayede arka taraftaki yolculara (ya da patronlara) daha geniş bir alan sunuyor. Hem kısa hem uzun modeller eski versiyondan 22’şer milimetre daha uzunken, otomobilin yüksekliği ve genişliği değişmeden kalmış.

Operating System 7.0 yeni 7’de görev alıyor

Lüks kabin ise BMW’nin iddiasına göre eski modele kıyasla çok daha sessiz. Bunun sebebi çamurluk bölgelerine ve B direğinin çevresinde yapılan geliştirmeler ve kalınlaştırılan arka ve yan camlar. Ayrıca yeni direksiyon simidindeki kontrollerin de yerleşimi değiştirilmiş. BMW’nin son teknoloji ürünü Operating System 7.0, yeni 7’de bilgi ve eğlence işini üstleniyor. OS 7.0, 12.3 inçlik dijital gösterge tablosu ile 10.25 inçlik merkez ekranı kullanıyor ve Akıllı Kişisel Asistan sistemine sahip. Arka yolcular da bir çift 10 inç tam HD ekran ve Blu Ray oynatıcıya sahip olabilecekler.

Motor departmanında ise marka beklendiği üzere yeni 8 Serisi için geliştirilen 4.4 litrelik V8 üniteye yer veriyor. 523 HP güç ile 750 Nm tork üreten yeni motor 750i xDrive ve 750Li xDrive modellerinde görev yapacak. Motor gamının en önemli üyesi ise güncellenen plug-in hibrit 745e olacak. 745e’nin kaputunun altında yeni bir altı silindirli görev yapıyor ve elektrik motoruyla kombine halde 390 HP güç ve 600 Nm tork çıkışı sağlıyor. Otomobil tamamen elektrikli biçimde 54 ila 58 kilometrelik bir menzile sahip olacak.

4 saniyenin altında 0-100!

Ürün gamının zirvesinde ise M760Li xDrive bulunuyor. Kaputun altındaki 6.6 litrelik V12 motor artık yakıt partikül filtresine sahip ve 585 HP güç ile 850 Nm tork üreterek dev otomobili 0’dan 100’e 3.8 saniyede hızlandırabiliyor. M760Li’nin son sürati ise limitlendirilmemiş ve 305 km/s.

Avrupalı müşteriler yeni 7’yi ayrıca 3.0 litrelik altı silindirli üç farklı dizel motordan biriyle de alabilecek. Giriş seviyesindeki tek turbolu 730d 260 HP güç ve 620 Nm tork sunarken, çift turbolu 740d 316 HP güç ve 680 Nm tork; 750d modeli ise 394 HP güç ile 760 Nm tork sunuyor.

Tüm 7 Serisi modelleri standart olarak adaptif süspansiyona sahip olacak. Müşteriler daha iyi bir sürüş ve kıvraklık için opsiyon listesinden arka tekerlekten yönlendirme sistemini seçebilecekler.

Did you like this? Share it:

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Instagram has returned invalid data.

Bizi Takip Edin.