Spread the love

Alman üretici orta sınıf crossover’ının tam elektrikli versiyonu olan iX3 konseptini Nisan ayında Pekin Otomobil Fuarı’nda tanıttı. Otomobil bir konsept olarak tanıtılsa da kısa süre sonra seri üretime geçecek versiyon hakkında bir çok ipucu veriyor. Konsept otomobil büyük ölçüde geçen yaz tanıtılan yeni X3’ü temel alıyor, ancak gövdenin altında fosil yakıtların yakılmasıyla çalışan bir motor bulunmadığı için otomobilin bir çok havalandırma ızgarası kapatılmış. Bu tasarımla otomobil daha akıcı ve fütüristik bir görünüme sahip olmuş. Markanın karakteristik böbrekleri bile sadece görsel olarak otomobilin burnunda duruyor. ice cream iphone 7 plus case Karakteristik tasarımdaki bir diğer değişiklik de, yıllardır birbirinden ayrı duran böbrekler konsept otomobilde birleştirilerek tek parça olarak tasarlanmış. Bu değişim markanın karakteriyle ne kadar örtüşeceği ise biraz tartışmaya açık. Otomobildeki esas yenilik ise, şekli değişen ve fonksiyonelliğini yitiren böbreklerin ardında ne olduğu. iX3, kaputunun altında 270 beygirlik elektrikli bir motor bulunduruyor. Bu güç değeri, benzinli X3 xDrive30i ve 30d’den fazlayken en üst model M40i’den ise düşük. 70 kWh’lık bir pile sahip olan otomobilin menzili konusunda BMW 400 kilometrelik bir değer veriyor. Otomobil 150 kW’lık bir hızlı şarj ünitesine bağlandığındaysa yalnızca 30 dakikada tamamen şarj olabiliyor. iphone 7 phone cases vintage Fakat bu güç ünitesindeki esas önemli nokta kağıt üzerindeki veriler değil. BMW’nin beşinci nesil elektrikli ünitesi bünyesinde tahriki sağlayan elektrik motorunu, şanzımanı ve kontrol ünitesini tek bir bileşen içersinde topluyor. iphone 7 case fur Bu da markanın üniteyi farklı farklı bir çok otomobiline adapte etmesini kolaylaştırıyor. Yani marka üniteyi bugün içten yanmalı olarak ürettiği bir çok otomobiline kolaylıkla adapte edebilecek. BMW, Shengyang merkezli Brilliance Automotive şirketiyle birlikte bu konsepti üretime geçireceğini de doğruluyor. red apple iphone 8 case Henüz diğer pazarlar için kesin bir bilgi vermeseler de bu tip otomobillerin yakın zamanda markanın Spartanburg tesislerinden de çıkmaması için bir sebep yok. Bu otomobilin yanında BMW’nin çekirdeğini oluşturan modellerin de benzer bir yöntemle “elektrikleneceğini” düşünmek yanlış olmaz. Marka böylelikle plug-in hibrit otomobilleri ve i3-i8 ikilisi arasındaki boşluğu kolaylıkla dolduracak.

Did you like this? Share it:

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Instagram has returned invalid data.

Bizi Takip Edin.