Spread the love

BMW i3S, YENİ CCS COMBO 2 ŞARJ BAĞLANTISI İLE BİR SAATTEN DAHA KISA BİR SÜREDE TAM ŞARJ OLUYOR. BU MENZİL KORKUSU GEÇMİŞTE KALDI MI DEMEK OLUYOR?

i3 2013’de ilk tanıtıldığında, BMW’nin gelecekteki modeller için öngörüsünü gösterdiği kilit bir modeldi. Geri dönüştürülebilir ve üretimi esnasında çevreye etkisi minimum malzemeler, zeytin ağacı yaprağı ile tabaklanan deriler ve okaliptüs ağacından yapılan kokpit gibi detaylar sayesinde %95 oranında geri dönüştürülebilir malzeme oranına ulaşılmış.

Modelin ilk makyajı ile beraber s takılı yeni bir versiyona kavuşmuşuz. Makyaj sayesinde i3’ün şaşkın görünmesine sebep olan bazı çizgileri düzeltilmiş ve LED ön farlar sayesinde sportif bir görünüm elde edilmiş. Ancak asıl fark kaputun altında, daha doğrusu arka bagajın altında, çünkü i3’ün motoru arkada. Yeni motor 14 beygir daha fazla güç üretirken, menzili arttırmak için pil kapasitesi de arttırılarak 33kWh’e ulaşmış. Bunun dışında aracın geri kalanı çok ciddi bir değişime uğramamış.

BMW i3S 181 beygir güç ve 270 Nm tork üretiyor. Normal i3’e göre daha güçlü olan bu motor sayesinde 0-100 km/s hızlanması 6.9 saniyeye düşmüş. Gaz pedalının altında sürekli hazır bekleyen maksimum tork sayesinde şehirde sakin sakin giderken birden kendinizi seri bir şekilde etrafınızdaki arabaları geçerken bulabiliyorsunuz. Yeni pil sayesinde ise bu tempolu sürüşe rağmen menziliniz kolay kolay 150km’nin altına düşmüyor. Ancak pil i3S’in yenilenen tek parçası değil, CCS Combo 2 şarj bağlantısı sayesinde bu özelliği destekleyen şarj istasyonlarında bir saatin altında %100 şarja, 25 dakikada ise %10’dan %80 şarja ulaşabiliyorsunuz.

Sürüş konforu ise 10 mm alçaltılmış spor süspansiyonlar ve daha büyük jant çapı yüzünden normal i3’ten çok daha sert. Bu değişiklikler aracın normal i3’e göre daha iyi viraj almasını sağlasa da, i3S klasik BMW yol tutuşundan çok uzak. Kişisel önerim i3’leri virajlarda çok zorlamamanız yönünde olur.

Aracın içerisine geçtiğimizde ise diğer hiçbir otomobilde yaşayamadığınız bir deneyim bizi bekliyor. Geri dönüştürülebilir malzemeler dokunduğunuzda verdiği ilginç his sayesinde değişik bir premium his yaratıyorlar. Kokpitin genel tasarımı ise şu an satışta olan hiçbir otomobile benzemeyen ferah ve farklı bir tarza sahip. Ancak bu değişik tasarımın pratikliği engellediği durumlar da oluyor, arka kapıyı açmak için önce ön kapıyı açmanız gerekiyor ve arka kapı üzerinde bulunan ön emniyet kemeri yüzünden de arkanızda oturan birinin inmesi için kemeri açarak arkanızdakine yol vermeniz lazım. Multimedya sistemi diğer BMW’lerden tanıdığımız NBT iken ses çıkışları ise Harman Kardon üzerinden geliyor. Gençleri hedefleyen zıpır bir araba için teknolojik opsiyonlar gayet makul seviyede.

i3S’in asıl satış noktası arkasında yatan idealist fikir, çevreci ve geri dönüştürülebilir malzemeler ile, üretimden ömrünü tamamlayıp yok olacağı noktaya kadar sıfır karbon ayak izini hedeflerken, premium olmayı elden bırakmayan bir makine. Her ne kadar yol tutuşta ufak tefek iyileştirmeler gerekse de, düz yolda ve kalkışlarda sportifliği elden bırakmayan i3S şu an piyasadaki en farklı araç olmaya devam ediyor.

Muhip Tuna Meti

Did you like this? Share it:

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Instagram has returned invalid data.

Bizi Takip Edin.