Spread the love

Premium markaların ‘herkese hitap’ eden modelleri vardır. Bu modellerin savaşı büyük olur. Galibi kim olur bilmem ama,  BMW 1 SERİSİ, en ciddi aday gibi…

Geçtiğimiz aylarda, Türkiye lansmanı yapılmıştı ve satışa sunulmuştu. Merakla bekleniyordu Yeni BMW 1 Serisi. Beklentiler büyüktü ve bu beklentileri boşa çıkarmadığını gösterdi. Üretim tarihinden bugüne dek 1 milyonun üzerinde satış başarısı göstermiş bir modelden bahsediyoruz. Sorumlulukları büyük ve bu bilinçten yola çıkarak çok estetik 1 Serisi ile karşı karşıyayız. Yeni BMW 1 Serisi’nde, bildiğimiz makyaj ya da yenilenmenin dışında, çok daha farklı ve oldukça fazla değişiklik göze çarpıyor.

Rakamsal konfor!

Yeni BMW 1 Serisi, isteğe bağlı bir navigasyon sistemi ve BMW profesyonel radyo ile beraber BMW iDrive sistemi kullanıyor. Günümüz teknolojisine uygun 6.5 ya da 8.8 inçlik ipad mantığında bir ekran bulunuyor ve bu ekrandan otomobil ile ilgili tüm bilgileri görebiliyorsunuz. Ekran kontrolünü hemen vites kolunun sağındaki yuvarlak buton ile sağlayabiliyorsunuz.  Sürücüye dönük konsol hakimiyet konusunda fayda sağlıyor. Torpido gözünün sert plastikten olan malzemesi premium havayı biraz bozuyor. Ayrıca çok kullanışlı değil. Vites kolunun önündeki bölmede kullanım konusunda sıkıntı yaratıyor. Çok fazla bir şey konulamıyor; konulsa da hızlanmalarda kayıp düşebiliyor. Kapı içlerindeki alana üç bölme yapılmış ve kullanışlılığı artırılmış. Genel olarak başarılı görünen Yeni BMW 1 Serisi Pure, Advantage, Confort, Premium, Sport Line ve Urban Line olmak üzere 6 farklı donanım seçeneği sunuyor. Başlangıç fiyatı 25.491 euro. Bu fiyat BMW 116i’nin fiyatı. BMW 118i ise 28.724 euro başlangıç fiyatı ile satışa sunuluyor.

Kompakt sınıfın temsilcilerinde en önemli detayların başında konfor gelir. ‘Koltuklar rahat mı? Baş mesafesi nedir? Arka koltuklarda kaç kişi oturur? Bagaj genişliği nasıl?’ gibi bir sürü sorulara cevap bekleriz. Bu soruların hepsine cevap vermek için tek bir noktada değil, yaşam alanının her mm’siyle oynanılmış Yeni BMW 1 Serisi’nde.  Uzunluğu 85 mm (4324 mm), aks aralığı 30 mm (2690 mm), genişliği 17 mm (1765mm) ve bagaj hacmi de 30 litre artırılarak 360 litreye ulaştırılmış. Bu rakamsal değişikliklerle iç mekanda konfor artırılmış. Şöyle ki; 85 mm’lik uzayan boyutu, arka koltukta 21 mm’lik fazladan alan kazandırıyor. Kompakt sınıftaki rakipleriyle kıyasladığınız zaman fiyatı itibari ile yüksek bir maliyet karşınızda. Urban Line donanımıyla almak isterseniz 90.163 TL’lik fiyatı gözden çıkarmanız gerekiyor. 1 Serisi, BMW ailesinin en düşük fiyat etiketine sahip modeli. Vereceğiniz fiyata birçok değere sahip olabiliyorsunuz. İç mekandaki artan koforun yanı sıra iç mekanda artan kalite ve geniş fiyat aralıkları ile isteğinize göre satın alabileceğiniz premium bir kompakt otomobil. Tasarım konusunda boyutların yanında bir çok değişken mevcut 1 Serisi’nde. Geniş ve kaslı ön bölümde en dikkat çeken farların içerisinde yanan sinyaller. Yanlarda olduğu zaman öndeki aracın sizin şerit değiştireceğinizi görmesi için baya bir çaba sarf etmesi gerekiyordu. Ama yeni 1 Serisi’nde artık bu sorun yok. Genel tasarımı itibari ile coupe bir otomobili anımsatıyor. Boyutlarıyla birlikte genişleyen arka kapı camları da görsellik açısından hoş. Arka kapı kolunu klasik kullanmak yerine son dönemlerin modası gizli bir şekilde kullanılmış olsaydı, coupe bir modelden ayırt etmek gerçekten zor olurdu.

Agresif performans

Yeni nesil 1 Serisi’nde turbo motorlara dönüş söz konusu. Atmosferik motorları “bagaja” koyup, motor kaputunun altına iki benzinli motor koyulmuş. 1.6 litrelik bu iki motorun en güçlüsü test konuğumuz olan 118i’de mevcut. 170 HP güç üreten bu motor 1500 d/d’den itibaren 250 Nm’lik torkuyla göz dolduruyor. Arkadan itişli olması onu sınıfında tek yapıyor ve aynı zamanda bu özelliği sayesinde ani kalkışlarda kontrol sizde ve güç kaybı yok. Oldukça sportif kırmızı dikişli direksiyon simidinin tepkileri çok başarılı. 8 ileri steptronic şanzımanın geçişleri tere yağından kıl çeker gibi. Gaza bastığınız anda altınızdan fırlayacak gibi oluyor. Yeni 1 Serisi’ni 4 farklı sürüş modunda kullanabiliyorsunuz. Sport+DSC kapalı, Konfor, Sport ve hem sportif olurum hem ekonomik olurum modu olan EcoPro! Yani yol koşullarına ya da kullanım zevkinize göre 1 Serisi’nin karakteriyle oynamak sizin elinizde. TwinPower turbo teknolojisi ile donatılmış bu motorun maksimum hızı 222 km/s ve 0-100 km hızlanması 7,4 saniye. Yakıt tüketimi ise şaşırtıcı! Fabrika verilerine göre ortalama yakıt tüketimi 5,6 lt/100 km. Gösterge tablosunda biz 6,9 lt/100 km’nin altını göremedik maalesef.

Tasarımı, teknolojisi, sürüş zevki, yeni motoru ve enerjisi ile sınıfının lideri olacağı kesin. Onun için hem BMW’nin hem de kompakt otomobillerin “1 Numarası” diyebiliriz…

Did you like this? Share it:

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Instagram has returned invalid data.

Bizi Takip Edin.