TÜRKİYE ÖZELİNDE KONUŞURSAK ÇOK AZ MODEL HONDA CIVIC SEDAN KADAR BÜYÜK BİR HAYRAN KİTLESİNE SAHİPTİR. ÜSTELİK SON İKİ NESLİNDE TÜKETİCİLERİ TAM OLARAK TATMİN ETMESE DE BU HAYRAN KİTLESİNİ ARTIRAN BİR MODELDEN SÖZ EDİYORUZ. GEÇMİŞTEKİ EKSİKLERİNİ ÇOK İYİ ANALİZ EDEN HONDA BU KEZ 10. NESİL CIVIC SEDAN İLE KARŞIMIZDA. BİZ DE ONU TÜRKİYE TANITIMINDA KULLANMA FIRSATI YAKALADIK.
YAZI: TULU DARICAN / ANTALYA
Bazı otomobiller vardır; alırken de satarken de yüzünüzü güldürür. Honda Civic Sedan da bunu sunabilen nadir otomobillerden birisidir. Ülkemizde özellikle beşinci ve altıncı nesilleriyle büyük beğeni kazanan Honda Civic Sedan 10. Nesliyle aramızda.
Pek çok kişi Honda’nın Civic özelinde tasarımlarını eleştirse de markanın kendine has bir çizgisi ve anlayışı olduğu kesin. Üstelik zamanının ötesindeki bu tasarımların hayranı olanların sayısı da yadsınamaz bir rakamda. Keskin çizgilere sahip olan bu modellerdeki gelenek, yeni nesilde de sürüyor.
Ön tasarıma göz attığımızda, keskin ve ince farları görüyoruz. Farların içinde LED gündüz aydınlatmaları da yer alıyor. Fakat pek çok markada şerit LED’ler kullanılmaya başlansa da Honda Civic Sedan’da noktasal LED kullanmış. Ayrıca aracın radyatör ızgarası, renk olarak, farların arka rengine yaklaştırılmış. Böylece ön bölümde bir bütünlük oluşmuş. Motor kaputu da çamurluklara doğru kabararak güçlü görünümü destekliyor. Honda otomobili geliştirirken çok sayıda tasarım ortaya çıkarmış. Marka içinde pek çok kişinin oylaması ile bu tasarımların iki tanesi final hale taşınmış. Karşımızda gördüğümüz tasarımı ise bu iki tane arasından Honda başkanı tercih etmiş.
Aracı yandan incelediğimizde onun sedan olduğunu anlamakta zorlanıyoruz. Bagaj kapağının kısa tutulması ve C sütunun yataylığı, aracın liftback gibi görünmesini sağlıyor. Ancak bagaj kapağı arka camla açılmadığından böyle olmadığı anlıyoruz. Bu görünüm özellikle sedan otomobillere ilgi göstermeyen Avrupalı tüketicilerin aklını çelebilir.
Arka kısım da karakteristik Honda çizgisinde. Bumerang formlu stoplar dikkat çekerken, bagaj kapağındaki kıvrım doğal bir spoyler yaratıyor.
Dijital gösterge gelmiş
İç mekâna geçtiğimizde, Honda için alışılmış ama otomotiv endüstrisinin kalanı için farklı bir kokpitle karşılaşıyoruz. Yine keskin çizgiler kokpitin geneline yayılmış. Civic sedanın en üst donanımında dijital göstergeler kullanılırken giriş ve orta donanımda, alışılmış analog göstergelere yer verilmiş. Orta konsolun en üstünde havalandırma çıkışları yer alıyor. Onun altındaysa artık neredeyse tüm Honda modellerinde karşılaştığımız Honda Connect ekranın ikinci nesli bulunuyor. Bu ekran Android Auto ve Apple Car play uyumlu. Ekranın boyutu 7 inç. Dokunma hassasiyeti ortalamalarda. Ancak belirtelim; bu ekranın olmadığı donanımlarda, 5 inçlik dokunmatik olmayan bir ekran sunuluyor. Yeni Honda Civic Sedan, sürücüye alçak bir oturma pozisyonu sunuyor. Bu sayede, sportiflik hissi artıyor.
Araç yenilenirken eskisine göre 10 cm uzamış. Aks aralığında, yaklaşık 2.5 cm’lik bir artış yaşanmış. Önde yeterli alanı sunan aracın arka diz mesafesi de başarılı. Civic Sedan, 519 litrelik bagaj hacmi sunuyor.
2017’de beklenen turbo motor gelecek
Civic Sedan’ın Avrupalı seçeneklerinde 1.5 litre turbo-benzinli, 182 beygirlik bir motor sunuluyor. Ancak Türkiye’de satılacak Civic Sedan’larda, eski neslin atmosferik benzinli motoru görev yapıyor.
1.6 litre hacmindeki bu motor 6500 devirde 125 beygir güç, 4300 devirdeyse 152 Nm tork üretiyor. Motorun gücü 6 kademeli manuel ya da CVT şanzımanla ön tekerleklere iletiliyor.
Motorun alt devirleri canlı ama asıl performansını devir arttıkça gösteriyor. Ne yazık ki performans anlamında turbo motorları aratıyor. Özellikle CVT şanzıman, yapısı itibarıyla, performanstan çok konfor odaklı çalışıyor. Civic Sedan eski nesline göre ortalama 100 kg ağırlaşmış. Bu nedenle performans değerlerinde de gerileme olmuş. Eski modelin düz vitesli versiyonları 0-100 hızlanmasını 10 saniyenin altında tamamlarken bu süre yeni modelde 10.6 saniye olarak açıklanıyor.
Manuel şanzımanda kademe sayısı, yakıt ekonomisi açısından artmış olsa da yükselen ağırlık burada da kendisini gösteriyor. Civic Sedan eskisine göre yaklaşık yarım litre daha fazla tüketiyor.
Ekonomi anlamında tek sevindirici taraf, eski modelde olduğu gibi, fabrikasyon LPG seçeneğinin sunuluyor olması. Garanti bozulmadan LPG’li olan bu araçlar Civic Eco ismiyle ticarileştiriliyor. 1.5 litrelik turbo-benzinli motor 2017 Şubat ayından itibaren RS donanım ismiyle ve özel kırmızı renk seçeneğiyle satılacak. Dizel motor içinse 2018 yılının beklenmesi gerekiyor. Araç, Honda’nın Türkiye’deki fabrikasında üretiliyor ve satış fiyatı 75 bin 740 liradan başlıyor.