Spread the love

İtalyan egzotik otomobil üreticisi Lamborhini, ürün yelpazesinin en küçük üyesini, 640 HP’lik motor ile güncelledi.

Lamborghini, yeni yılın ilk haftasında Huracan’ı yenileyeceğini haber vermeye küçük “teaser” görseller yayınlayarak başlamıştı. Aradan çok geçmedi ve otomobil tüm ihtişamıyla karşımızda. 2019 baharında satışına başlanacak V10 motorlu sporcu artık daha güçlü ve aerodinamik bir çok geliştirmeye sahip.

Eskisine kıyasla gücü 30 HP ve torku 40 Nm arttırılan V10 motor artık 640 HP güç ve 600 Nm tork üretiyor. Bu değerler yeni Huracan’ı 0’dan 100’e 2.9 saniyede ışınlamaya yetiyor. Bu değer, Ferrari’nin 488 GTB’sinden biraz daha hızlı. Sant’Agata’lı sporcunun son sürati ise kesin değil, ancak marka “325 km/s’den fazla” diyor. Bu değerin de memnun edemeyeceği pek kimse yoktur!

En büyük kozu teknolojisi

İtalyan markanın mühendisleri yeni bebek Lambo’ya markanın en son teknoloji dört tekerlekten yönlendirme sistemini entegre ediyor. Aventador SV’de de kullanılan sistem markanın iddiasına göre otomobilin kıvraklığını, manevra yeteneğini ve stabilitesini arttırıyor. Artan manevra kabiliyeti sistemin düşük hızlardaki çalışma şeklinden gelirken; stabilite ve kıvraklık ise yüksek süratlerde sistemin tork vektöring teknolojisiyle birlikte çalışması sayesinde gerçekleşiyor.

Lamborghini bu teknolojinin basit mekanik bir sistemden çok daha karmaşık olduğunu söylüyor. Sistem sürekli olarak sürücüden gelen girdileri ve yol şartlarını aktif süspansiyon aracılığıyla okuyor. Bunu otomobilin çeşitli yerlerine yerleştirilen akselerometre ve jiroskoplarla mümkün kılan teknoloji, Huracan EVO’nun en büyük kozu.

Motor ve teknoloji departmanı haricinde de otomobilde birçok yenilik var. Genişletilen hava girişleriyle yeni ön tampon, verimliliği arttıracak şekilde yeniden tasarlanan gövde altı ve arka tarafa entegre yeni spoyler otomobilin dışındaki yenilikler. Pirelli P Zero lastiklere sarılı 20 inçlik jantlar ise otomobile özgü bir tasarıma sahip.

İçeride ise ilk bakışta her şey aynı görünüyor: Huracan’ın kokpiti hala bir savaş jetini anımsatıyor. Ancak EVO’da artık yeni bir Alcantara döşeme var. En önemli değişiklik ise yeni bilgi ve eğlence sistemi. 8.4 inçlik dokunmatik bir ekrana sahip olan yeni sistem Apple CarPlay ve Android Auto bağlantı seçeneklerini sunuyor. Çift kameralı telemetri sistemi ise performanslı sürüşleri kayıt altında tutmak isteyenler için opsiyonel olarak sunuluyor.

Did you like this? Share it:

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Instagram has returned invalid data.

Bizi Takip Edin.