Spread the love

Statik lansmanı İstanbul’da yapılan yeni Corolla’yı kullanma fırsatı bulamadık. Ancak fotoğraflarından daha etkileyici bir tasarıma sahip olan otomobil, oldukça uzun süredir herhangi bir heyecan duymadığımız markanın, bu önyargımızı kırmak üzere sağlam adımlar attığının habercisi gibi.

YAZI: MUHİP TUNA METİ

Dünya lansmanı sedan model ile beraber yapılan Corolla Hatchback, Sakarya üretimli kardeşi sedanı ön planda tutmak için Türkiye’ye bir sene sonra giriş yaptı. 2 farklı motor seçeneği ve 3 farklı ana donanım ile satışa sunulsa da, donanımlara ek olarak gelen ve cam tavan sunan X-Pack seçeneği ile bayilerde 5 farklı donanıma sahip araç bulmak mümkün. 1.2 litrelik turbo benzinli motor, 116 beygir güç ile mütevazi değerler sunsa da, yakıt tüketimi konusunda iddialı. 1.8 litrelik hibrit motor ise alışık olduğumuz düşük yakıt tüketimine sahip ve her iki motor seçeneği de CVT şanzıman ile güçlerini tekerleklere aktarıyor. Dizel motor seçeneği ise sedan kardeşinden alışageldiğimiz üzere artık sunulmuyor. Türkiye’de binek modellerde dizel motor seçeneğini net bir şekilde bırakan ilk üretici Toyota oldu. Dizel seçeneği Land Cruiser ve Hilux modelleri dışında Toyota’da artık yok.

TNGA PLATFORMUN FAYDALARI

Yeni Corolla Hatchback’te ilk fark ettiğimiz şey 1 yıldır satışta olan sedan model ile farklılık gösteren dizayn öğeleri oluyor. Sedan otomobillerde daha prestijli bir tasarım beklentisinde olan kullanıcıların, hatchback için daha sportif ve dinamik çizgiler beklediğini fark eden Toyota, yeni TNGA platformunun esnekliğinden faydalanarak Hatchback’in çizgilerini kardeşinden net bir şekilde ayırmış. Toyota bu sayede sadece rakiplerinden değil, aynı zamanda sedan kardeşinden bile net şekilde ayrışan özgün bir tasarıma kavuşmuş. İç mekanda Apple CarPlay’e sahip yeni multimedya sistemi görev yapıyor. Asıl ilginç olan ise gösterge panelinin de sedan kardeşi ile ayrışması. Sedan modelde dijital hız göstergesi ve 3 halkadan oluşan bilgi ekranı bulunurken, hatchback versiyonda analog görünümlü bir hız göstergesi ve ortada tek bilgi ekranı.Toyota her iki modeli birbirinden net bir şekilde ayrıştırmak için ciddi mesai harcamış.
Otomobilin fiyatları ise rakipleriyle rekabetçi, 1.2 litrelik atmosferik motora sahip modeller 157.900₺’den başlıyor ve 180.500₺’ya kadar ulaşıyor. Akıllı şerit takip sistemi, yaya ve bisikletli algılama özellikli ön çarpışma önleyici sistem, otomatik yanan uzun farlar ve adaptif hız sabitleme sistemi’ne 1.2 litrelik motorla beraber sahip olmak istiyorsanız 180.500₺’lık “Flame X-Pack” donanıma çıkmanız gerekiyor.
1.8 litrelik hibrit motorda ise her donanım seçeneğinde bu opsiyonlar standart olarak geliyor. Hibrit modellerin fiyatı 193.300₺’den başlıyor ve 223.600₺’ye kadar çıkıyor. 1.2 litrelik motorla sunulmayan, hibrite özel Passion X-Pack en üst donanım ise diğer donanımlarda olmayan, geri manevra trafik uyarı sistemi, fren destekli akıllı ön ve arka park sensörleri, kolay akıllı park destek sistemi ve kör nokta uyarı sistemi ile geliyor. 223.600₺’lik bu fiyat, yakıt tüketimi ile dizellere rakip olduğu ve sahip olduğu donanım ile düşününce mantıklı.
Lansmanın asıl ilgi çekici kısmı ise, Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış A.Ş. CEO’su Ali Haydar Bozkurt’un konuşması oldu. Konuşmasına Corolla Hatchback’in hedefinin genç müşteri kitlesi olduğu ve tasarımın bu yönde şekillendirildiğini söyleyerek başlayan Bozkurt, konuşmasının devamında zorlu geçen 2019 yılını değerlendirerek devam etti. 2020 yılına iyimser baktıklarını ve pazar hedefinin 600.000’in üzerinde olduğunu söyleyen Bozkurt, bu talebi karşılamaya yönelik hazırlandıklarını belirtti. Şubat itibari ile bu yıl Türkiye’ye ayrılan hibrit araç kotasının çok daha üstünde talep olduğu ve ellerinde bir bu kadar hibrit araç olsa yine hepsini satacaklarını söyleyerek, Türk kullanıcısının beklenenden daha hızlı bir şekilde hibrit araçları tanıdığı ve kabullendiğini belirtti. Bireysel kullanıcılar dışında, karbon ayak izine dikkat eden ve her yıl sürdürülebilirlik raporu yayınlayan şirketler de araç filosu oluştururken, özellikle hibrit araçlara dikkat ediyorlar ve tercihlerini bu yönde kullanıyorlarmış. Bozkurt bu bilgileri paylaştıktan hemen sonra Türkiye olarak artık 80’lerden kalma, motor hacmini baz alarak oluşturulan vergilendirme sistemini değiştirmemiz gerektiğini söyledi ve basılı medyada manşet olarak kullanılan bu sözlerinin yanlış anlaşılması sebebiyle sosyal medyada bir miktar tepki gördü. Oysa en lüks SUV markalarının ve F segmenti Premium araçların 2 litre altı motor seçenekleri sunduğu, E segmenti Premium araçlarda 1.6 litre altı motorların yaygınlaştığı günümüzde mevcut vergi sisteminin mantığını sorgulamak çok doğal.
Marka, model, motor hacmi ayırt etmeksizin hibrit ve elektrikli araçların desteklenmesi gerektiği ise net bir gerçek, hatta çoğu ülkenin yıllardır uyguladığı bir gerçek. TUIK’in verilerine göre Türkiye’nin otomobil parkının yaş ortalamasının 14 ve yapılan ortalama kilometrenin 13.000 olduğu düşünüldüğünde, bu otomobil parkının bugün hibrit olarak yenilenmesi yılda kabaca 8 milyar litre yakıt tüketimi azalmasına denk geliyor. Tabii ki pratikte kısa vadede gerçekleştirilmesi mümkün olmayan bir senaryo bu, ancak hedefin bu yönde olması gerektiği ve Bozkurt’un sözlerinin doğruluğunu istatistikler destekliyor.
Konuşmanın devamında ise ikinci el pazarının, geçen yıl artan sıfır otomobil fiyatlarına reaksiyonu oldukça geç olarak yeni yeni göstermeye başladığını, yazın sıfır otomobil-ikinci el otomobil arası farkın olması gerekenden fazla açıldığını söyleyen Bozkurt, bazı marka ve modellerde gerçeği yansıtmayan fiyatların birkaç ay içerisinde dengeye oturacağını söyledi. Son olarak kişisel bir not olarak eklemem gerekirse, sektörün gerçeklerine ve konularına hakim olan Ali Haydar Bozkurt’un aslında oldukça uzun süren konuşması, yalın dili ve net anlatımı sayesinde adeta bir “TED” konuşması gibi bir solukta bitti. Bana göre Bozkurt, otomobilseverlerin ve bu sektörde çalışmak isteyenlerin, sektörle ilgili güncelliklerini korumaları için dinlemeleri gereken isimlerin başında geliyor.

Did you like this? Share it:

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Instagram has returned invalid data.

Bizi Takip Edin.