Spread the love

Audi, süperspor modeli R8’de yapacağı değişiklikleri gösterdiği “teaser”ı internette yayınladıktan hemen sonra yeni modelin tüm detaylarını ortaya çıkarttı.

Önümüzdeki yılın ilk aylarında Avrupa’da satışa çıkacak olan yeni R8 ve R8 Spyder, makyajla birlikte daha agresif bir burun tasarımına kavuşuyor. Genişleyen tek parçalı radyatör ızgarası ve ızgaranın hemen üzerinde bulunan, nostaljik Ur-Quattro modeline ithafen tasarlanan yarıklar ön taraftaki en dikkat çekici değişiklikler. Bunun yanında otomobilin yeniden tasarlanan üç parçalı motor kapağı isteğe bağlı olarak plastik ya da karbon fiber olarak seçilebiliyor. Tasarımcılar ayrıca otomobile yeni bir kaç splitter ve hava girişleri de eklemişler, ancak gövdenin uğradığı değişiklikler bunlarla sınırlı.

Dışarıdaki yeniliklerin bir kısmı ise müşterilerin tercihine bırakılıyor: Yeni R8’ler üç farklı tasarım paketiyle sunulacak. Ön tampon altı eklentiyi, arkadaki difüzörü ve yan trimleri renklendiren bu paketlerin yanında otomobilin gövdesi için de Kemora Grisi ve Ascari Mavisi isimli iki yeni renk seçeneği sunulacak. Makyajlı R8’lerin logoları da isteğe bağlı olarak parlak siyah seçilebilecek.

Gövdede olduğu gibi iç mekanda da değişiklikler pek fazla değil. Gri/füme, kahverengi/gri ya da siyah/mavi gibi yeni kontrast renk seçenekleri sunulan kabine, en donanımlı R8 modellerinde satın alınabilecek performans paketiyle Alcantara/deri döşemeler gelecek. Karbon fiber trimler ve Mercato mavisi detaylar da performans paketiyle satın alınabilen opsiyonlardan.

Gövdenin altında yapılan değişiklikler konusunda ise Alman marka henüz pek detaya girmiyor. Markanın iddialarına göre, 2019 R8’de süspansiyon sistemi revize edilerek stabiliteyi arttırıyor; standart ve opsiyonel dinamik direksiyon kutuları ise geribildirimi geliştirilecek şekilde yeniden ayarlanıyor. Makyajlı R8’in elektronik stabilite programı, stabilitenin yanında otomobilin frenleme performansına da katkıda bulunarak durma mesafesini kısaltıyor. Karbon seramik frenler, karbonla güçlendirilmiş polimer ön stabilizatör ve 20 inçlik ultra hafif jantlar ise opsiyon listesindeki yerlerini alıyorlar.

Kaputun altında ise R8 V10 artık 30 HP daha güçlü. Yeni motor 570 HP güç ve 550 Nm tork üreterek otomobili 3.4 saniyede 0’dan 100’e hızlandırıyor ve 324 km/s’lik son sürate ulaşmasını sağlıyor. 5.2-litre motorlu R8 V10 Performance modeli ise eskisine kıyasla 9 HP daha güçlü: Motor makyajlı modelde 620 HP güç ve 580 Nm tork üreterek otomobili 3.1 saniyede 100’e hızlandırıyor ve 331 km/s’lik bir son sürate ulaştırıyor.

Did you like this? Share it:

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Instagram has returned invalid data.

Bizi Takip Edin.