Spread the love

Audi joker kartını çıkarttı; Lüks, şık ve pratik bir SUV, yeni Q8 siz hangi karakteri isterseniz ona bürünebilir.

 

Audi’nin ürün gamının zirvesinde bulunan Q serisi ailesinin yeni üyesi test konuğumuzdu. BMW X6’nın başlatmış olduğu coupe tasarımlı lüks SUV segmentine emin ve sağlam adımlarla giren Audi’nin zirveyi hedeflediği daha aracın dış tasarımında kendini ele veriyor. Q8 ile ilk kez göz göze geldiyseniz otomobilin bilim kurgu filmlerinden fırladığını düşünebilirsiniz. Matrix LED farları ile en iyi aydınlatma performansını deneyimlememizi sağlıyor. Kapıların çerçevesiz olması da otomobilin genelindeki etkileyici tasarım anlayışını pekiştirir nitelikte.

Q8’in içinde kendinizi yüksek bir Audi A8’in içerisinde sanabilirsiniz çünkü iç mekanda kullanılan komponentler ve tasarım dili birebir aynı. Otomobilin içerisine oturduğunuzda sizi adeta bir kozanın içerisindeymiş hissi verirken, 10.1 inçlik MMI dokunmatik multimedya ekran otomobile ait her türlü bilgi ile donanmanızı sağlıyor. Alt kısımda bulunan 8.6 inçlik klima kontrol ünitesini aynı zamanda navigasyon sisteminde adres girmek için bir yazı tableti olarak kullanabiliyorsunuz ve bu sayede ilk kez bir otomobildeki navigasyon sistemini efektif olarak kullanabilmenizi sağlıyor.

Malzeme kalitesinin en üst seviyede olduğu Audi Q8’de Coupe formuna rağmen arka yaşam alanındaki ferahlık sınıf standartlarını bambaşka bir seviyeye çıkartıyor. Aynı zamanda 605 litrelik bagaj hacmi ile uzun yolculuklar için her türlü eşyanızı sığdırabileceğiniz seviyede bir alan bulurken, arka koltukların sırtlıklarını 2 kademeli olarak ayarlayıp ileri ve geri hareket ettirerek bagaj hacmini arttırmak ya da yolcular için daha geniş bir alan elde etmek mümkün.

Audi’nin yeni modellerinde kullandığı isimlendirme stratejisine bağlı olarak ‘50 TDI’ kodlaması ile karşımıza çıkan model, aslında VAG grubundan tanıdığımız 3.0 litrelik V6 dizel üniteyi kullanıyor. 286 beygir güç ve 600 Nm tork üreten bu motor, ZF imzalı 8 ileri otomatik şanzımanı ve Quattro dört tekerlekten çekiş sistemini kullanarak gücü kesintisiz bir şekilde yola aktarıyor. Ani hızlanma taleplerine geç cevap veren aktarma ünitesi günlük kullanımında sorun yaşatmasa da dinamik kullanımlarda sürüşü sekteye uğratıyor. Daha agresif sürüşler için ise direksiyon arkasındaki kulakçıklara başvurmanız gerekiyor.

Havalı süspansiyon sistemi ile donatılan Q8 gelişmiş teknolojisi sayesinde sürüş modları arasında yapılan geçişlere kolayca adapte oluyor. Otomobilin limitlerine ulaşmak istediğinizde minimum gövde salınımı, tork yönlendirme sistemi ve geri bildirimler ile göz doldurmayı başarıyor. Lastiklerin çekişi bıraktığı anlarda dört tekerlekten kayma eğilimi gösteren Q8, doğrudan çalışan direksiyon sistemi ile kolayca kontrol altına alınabiliyor.

Off-Road modunda 50 mm’ye kadar yükselen Q8’in gövdesi normal seyir yüksekliğinde 21 inçlik jantlarına ve bozuk İstanbul asfaltına rağmen konfor konusunun yumuşak karını olmadığını bizlere ispatlıyor. 48 voltluk ‘mild hybrid’ sistemi sayesinde pürüzsüz bir start-stop deneyimi sunarken, 0.7 lt/100 km yakıt tüketimi katkısı sağlamayı başarıyor. 2 tonun üzerindeki ağırlık ile 3.0 litrelik ünite çok iyi başa çıkarken şehir içerisinde 10.0 lt/100 km, şehir dışarısında ise 8.0 lt/100 km’lik tüketim değerleri yakalamak mümkün.

Coupe lüks SUV sınıfına yeni bir soluk getiren Audi Q8 donanım seviyesi olarak da bünyesinde barındırdığı; Bang&Olufsen ses sistemi, 3 boyutlu kamera sistemi, dijital gösterge paneli, vakumlu kapılar ve tüm tekerleklerden yönlendirme sistemi gibi ekipmanlarla premium bir imaj çizmeyi başarıyor. Konforu ve sürüş güvenliğini doğrudan etkileyen bu ekipmanlar Q8’in 1.207.499 TL’lik fiyat etiketinin karşılığını veriyor.

Did you like this? Share it:

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Instagram has returned invalid data.

Bizi Takip Edin.