Alcantara, yani aynı isimli süet görünümlü döşeme malzemesini üreten şirket, talebi karşılamakta zorlandığı için yeni anlaşmaları bir süredir gerçi çeviriyor.

Malzemeye olan talep son yedi senede %15 oranında arttı, ayrıca Alcantara otomobil üreticilerinin yanı sıra teknoloji sektörü ve yat sektörü de sevmeye başladı. Motor Trend‘in haberine göre firma, tüm bu talebi karşılayacak miktarda üretim yapamıyor. Alcantara CEO’su Andrea Boragno, yeni gelen işlerin %20’sini geri çevirdiğini, çünkü firmanın şimdilik yılda sadece 8 milyon metre Alcantara üretebildiğini söylüyor.

Alcantara, poliüretan, polyester ve mikrofiber karışımından üretilen sentetik olan ve bir çok sebepten otomobil üreticilerinin favorisi olmuş bir malzeme. Sebeplerin en başında malzemenin dokunma hissi oldukça iyi. Ayrıca soğuk havalarda sıcak kalabilen malzeme hava ısındıkça da soğuma özelliğine sahip. Malzemenin üreticilerin en hoşuna giden tarafı ise deriye kıyasla çok daha kolay özelleştirilebilmesi. Alcantara en çok tavan ve koltuk döşemelerinde kullanılıyordu, ancak artık vites topuzu, körükler, direksiyon simitleri, hatta konsol panellerinde bile kullanılır hale geldi.

Alcantara’nın sevilmesinin bir diğer sebebi de deriye kıyasla oldukça hafif bir materyal olması. Boragno’nun söylediğine göre, Lamborghini modelini açıklamadığı bir otomobilde sadece deri yerine Alcantara kullanarak 5 kilogram ağırlık tasarrufu sağlamış.

Önümüzdeki beş sene içinde malzemenin üretimini iki katına çıkartmak amacıyla 368 milyon dolarlık bir yatırım yapılmış. Boragno, bu sayede kısa bir süre içinde talebi karşılayabileceklerini belirtiyor.

Did you like this? Share it:

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir