Spread the love

Ferrari 488 GTB modelinin yerine gelecek otomobili Cenevre fuarından hemen önce duyurdu: F8 Tributo! 

Ferrari, yeni ortadan motorlu iki kapılı coupe’sini Cenevre fuarı öncesi resmi olarak duyurdu. Her ne kadar yeni F8 Tributo 488 GTB’nin yerine gelse de, kaputunun altında aynı 3.9 litre V8 makineyi barındırıyor.

Güç ünitesi tabii ki eski modelden olduğu gibi alınmıyor. Motor artık 710 HP güç ve 770 Nm tork üretecek şekilde revise edilmiş. Ferrari resmi bir açıklamada bulunmasa da bu motor 488 Pista’nın verileriyle aynı verilere sahip. Yalnızca 770 Nm’lik tork Pista’da biraz daha erken elde ediliyordu.

Güç değerleri gibi otomobilin performans değerleri de Pista ile örtüşüyor. F8 Tributo 0’dan 100 km/s’ye sadece 2.9 saniyede hızlanırken son sürati ise 340 km/s. 488 Pista’nın F8’den iyi olduğu tek nokta 0-100 hızlanması ve aradaki fark sadece 0.05 saniye!

Hızlanma değerindeki bu minnacık fark F8’in ağırlığından kaynaklanıyor. 1,330 kg’lık ağırlığa sahip olan yeni otomobil, Pista’dan 50 kg daha ağır. Ferrari otomobilde kullanılan şanzımanla alakalı olarak da resmi bir açıklamada henüz bulunmadı; ancak 488 Pista’daki yedi oranlı çift debriyajlı şanzımanı kullandıklarını tahmin edebiliriz.

F8, 488 Pista’nın sadece motorunu ödünç almıyor

Tıpkı 488 Pista’da olduğu gibi F8 Tributo’nun da aerodinamik parçaları direkt olarak pistten yola uyarlanmış gibi görünüyor. Pist odaklı 488 Pista’da kullanılan kimi parçalar da F8’e aktarılmış; tıpkı geriye açılı ön radyatörler ve arka spoylerin iki yanında bulunan dinamik hava girişleri gibi.

Bunun yanında F8 Tributo’da Ferrari Dynamic Enhancer (FDE+)’ın yeni bir versiyonu görev yapıyor. Manettino’nun RACE pozisyonundan aktive edilebiliyor. Dahası F8 yanal Kayma Açı Kontrolü sisteminin son versiyonuna da sahip.

Her ne kadar Ferrari böyle bir açıklama yapmamış olsa da F8 Tributo dizayn olarak 488’in geniş çaplı bir şekilde makyajlanmış haline benziyor. Tabii ki otomobilin yeni tamponları, yeni farları ve yeni stopları var; ancak gövdenin temeli hala 488 ile aynı.

Ferrari’nin açıklamasına göre F8 Tributo “yeni tasarım anlayışına geçişte bir köprü niteliğinde.” Bu açıklama da aslında otomobilin tamamen yeniden tasarlanmak yerine eski versiyonun makyajlandığını açıklamaya yetiyor.

Otomobilin kabini de 488 modelinin devamı olduğunu ispatlıyor. Eski modelle aynı sürücü odaklı temel şekle sahip olan kokpitte Ferrari’nin iddiasına göre bir çok parça baştan tasarlanmış. Göze çarpan yenilikler ise yeni direksiyon simidi, yolcu tarafındaki ekran ve yeni HMI multimedia ekranı.

Did you like this? Share it:

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Instagram has returned invalid data.

Bizi Takip Edin.