Spread the love

Skoda 2018’i kapatırken boş durmadı. Çek marka, Rapid Spaceback ile doldurmaya çalıştığı C segmentinde artık gerçek bir temsilciye sahip: Scala.

Skoda yeni modelin dünya prömiyeri için Tel Aviv’i seçti. Bunun iki önemli sebebi var; birincisi İsrail’de en çok satılan Avrupalı markası Skoda. Diğer sebep ise, markanın dijitalizasyon ve mobilite çalışmaları yaptığı Skoda Auto DigiLab tesisini IT sektöründe önemli bir nokta olan bu Akdeniz şehrinde açmış olması.

Peki bunların yeni Scala ile ne alakası var? Yeni kompakt hatchback, markanın iddiasına göre “yeni online bilgi ve eğlence servisleriyle markanın bağlanılabilirlik alanındaki önemli bir boşluğunu dolduruyor.”

Segmentin en büyük ekranları

Scala, isteğe bağlı olarak alınabilen 9.2 inçlik bilgi ve eğlence ekranıyla C segmentinde bu güne dek sunulan en geniş ekranı sunuyor. Baz modellerde sunulan ekranın ebadı ise 6.5 inç. Bunun yanında Volkswagen Grubu’nun 10.25 inçlik Sanal Kokpit enstrüman paneli de Scala’nın opsiyon listesinde.

Otomobilin teknolojik tarafında bir diğer dikkat çekici özellik ise, bilgi ve eğlence sisteminin yazılımı ve navigasyon haritaları kablosuz bir şekilde (tıpkı Tesla’da olduğu gibi) otomatik olarak güncelleniyor. Scala’nın sahip olduğu eSIM sayesinde otomobil sürekli olarak “online,” dolayısıyla güncellemeler pürüzsüz bir şekilde yapılıyor.

İç mekanın geri kalanı ise Vision RS konseptiyle gösterilen kabinden bir çok iz taşıyor. Yeni renk ve materyallerin kullanıldığı kabin, markanın deyimiyle “fonksiyonel olduğu kadar heyecan verici.” Yeni ve daha üst düzey materyallerin kullanıldığı kokpite opsiyonel mikrofiber Suedia döşemeler eşlik ediyor. Kabin ayrıca LED ambiyans aydınlatmalar da sunuyor, gerçi sadece iki renk seçeneğiniz olacak.

Octavia kullanışlılığı, A3 ebatları

İç mekan gibi otomobilin dışı da Vision RS çalışmasından esintilere sahip. VW’nin MQB A0 platformu üzerine inşa edilen ilk Skoda olan Scala’nın tasarımı, markanın yeni dizayn dilinin ilk örneği. Scala’daki görsel detaylar bundan sonraki Skoda’larda da görülecek.

Yeni model geleneksel bir hatchback ile station wagon’un arasındaki boşluğu dolduran tipte bir karosere sahip. Aslında VAG bu tip bir tasarıma yabancı değil; Audi A3 Sportback ile bunu yıllardır yapıyordu. Ancak yeni altyapı ve daha uzun tekerlek aralığı sayesinde Scala, Sportback’e benzer görüntüsünün içinde Octavia’ya yakın bir kullanışlılık ve iç hacim sunuyor. Bagaj hacmi ise arka koltukların durumuna göre 467 litre ile 1,410 litre arasında değişiyor.

90-150 HP arası motorlardan biri doğalgazla çalışıyor

Lansmanın hemen ardından otomobil grubun alışıldık motorlarıyla satışa sunulacak. 1.0 litre üç silindirli TSI, giriş seviyesinde 95 HP, orta seviyede 115 HP güç sunuyor. 1.5 litrelik TSI ise en üst modellerde 150 HP ile görev yapacak.

Motor yelpazesinde ayrıca bir adet de 115 HP’lik 1.6 TDI turbodizel var. Bunun yanında müşterilere 1.0 litrelik G-Tec isimli bir güç ünitesi de sunuluyor. 90 HP güç üreten motorun en dikkat çekici özelliği CNG (doğalgaz) ile çalışması.

Şanzıman seçenekleri de tanıdık; müşteriler beş ve altı ileri manuel ya da yedi ileri çift debriyajlı üniteler arasından seçim yapabilecek. Normal ve spor sürüş modlarına sahip Spor Şasi Kontrolü ise opsiyon listesindeki bir diğer kalem.

Güvenlik tarafında şerit takip asistanı ve fren destekli çarpışma asistanı tüm Scala’larda standart sunulacak. Adaptif hız sabitleme ve park yardımcısı da opsiyon listesinde. “Simply Clever” mottosuna uygun olarak yeni model “dokunarak kapatma” fonksiyonuna sahip bir bagaj kapağına sahip.

Yeni Scala, 2019’un ilk yarısında Avrupa’daki bayilerde yerini alacak.

Did you like this? Share it:

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Instagram has returned invalid data.

Bizi Takip Edin.