Spread the love

Mercedes-Benz, Ekim ayında düzenlenecek olan Paris Otomobil Fuarı’ndan önce büyük SUV’u GLE’nin yeni modelini resmi olarak tanıttı.

Markanın bu cümleleri her basın bülteninde olduğu gibi bir miktar iddialı, ancak otomobilin bir önceki GLE’ye göre radikal değişiklikleri olduğu da bir gerçek.

Yeni GLE, Alman markanın daha temiz çizgiler barındıran yeni tasarım anlayışından nasibini alıyor. Ön tarafta eskisine kıyasla daha “sakin” çizgiler hakimken, CLS ve A-Sınıfı gibi yeni modellerdeki gibi sade tasarımlı ve görece küçük farlar dikkat çekiyor. Yeniden tasarlanan ön ızgara sade tasarımın yanında otomobilin güçlü yapısını vurgularken, yan tarafta 18’den 22 inçe kadar değişen boyutlarda yeni jantlar öne çıkıyor. Eski modeli hatırlatan C sütunu ise otomobilin profilden görüntüsüne kendine has bir karakter katıyor. Arka taraftaki ince ve yine sade görünümlü stop lambaları tasarımı tamamlayan detaylardan.

MBUX ve ekranları GLE’ye de geliyor

Otomobilde yapılan belki de en radikal değişiklik ise iç mekanda. E-Sınıfı ile tanıtılan, A-Sınıfı ile de son haline evrilen çift dev ekran, eski modeldeki merkezi multimedya ekranı ile analog gösterge panelinin yerine geçiyor. 12.3’er inçlik çift ekran, markanın son nesil işletim sistemi olan MBUX ile geliyor. Eski bilgi ve eğlence sisteminin kontrol ünitesi de yerini MBUX’in dokunmatik ünitesine bırakmış.

Mercedes-Benz otomobilin iç mekanında hacimsel olarak da büyük geliştirmelere imza atmış. Otomobilin aks aralığındaki 80 milimetrelik artış, kabine 69 milimetrelik fazladan diz mesafesi olarak yansıyor. Bagaj hacmi ise arka sıra koltuklar dik konumdayken 825 litre iken, koluklar yatırıldığında ise kamyonet-vari bir hacim sunuyor: 2,055 litre!

2019 GLE ilk etapta sadece altı silindirli benzinli üniteyle satılacak. GLE 450 4MATIC’in 3.0 litrelik motoru 48-volt hafif hibrit teknolojisiyle gelecek ve 367 HP güç ile 500 Nm tork sunacak. EQ Boost fonksiyonu ise motora anlık olarak ekstra 22 HP güç ve 250 Nm tork sağlayacak. Üretilen güç Mercedes’in kendi geliştirdiği 9-ileri tork konvertörlü 9G-Tronic şanzıman ve 4MATIC dört tekerlekten çekiş sistemiyle tekerleklere iletilecek. Şanzımanda kullanılan elektronik kontollü debriyaj sistemi ile torkun akslara değişken bir biçimde aktarılması mümkün olacak.

E-Active Body Control ve Römork Yardımcısı

48-voltluk elektrik sisteminden faydalanan bir diğer özellik ise E-Active Body Control. Yeni geliştirilen havalı süspansiyonlar ile birlikte çalışan sistem, bağımsız olarak her tekerlekteki yaylanma ve absorbe güçlerini kontrol ederek gövdenin salınım, yana yatma ve dalma gibi hareketlerini azaltacak.

Yeni GLE’de markanın bütün son teknoloji sürüş destek sistemleri de tabii ki görev yapacak. Liste uzun, ancak bahsedilmesi gereken en önemli destek sistemi römork manevra asistanı. Avrupa’da satılacak GLE’lerde opsiyonel olarak sunulacak olan sistem, 5 km/s sürate kadar otomobilin direksiyon hareketlerini kontrol ederek sürücünün manevralarını kolaylaştıracak.

Yeni Mercedes-Benz GLE, 2019’un ilk aylarında ABD ve Avrupa pazarında satışa sunulacak. İlerleyen zamanlarda farklı dizel ve dört silindirli motorlara ve bir de plug-in hibrit güç ünitesine kavuşacak SUV, Alabama’da üretilecek.

Did you like this? Share it:

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Instagram has returned invalid data.

Bizi Takip Edin.